Les àrees d’Indústria i Energia de AXPE Consulting estan creixent a un ritme molt ràpid i les previsions per a aquest 2018 són molt positives. Els sectors que abasten aquestes àrees són nombrosos: Retail, Béns de Consum, Automoció, Equips Industrials, Universitats Privades, Serveis Professionals i Energia, entre molts altres. Marcos Moreno és gerent de desenvolupament de negoci de la companyia en les àrees d’Indústria i Energia:

  • P: AXPE es va fundar l’any 1999 i les àrees d’Indústria i Energia han existit pràcticament des del naixement de l’empresa. En 2017 han cobrat gran importància dins de la companyia. Quin és el motiu d’aquesta expansió en el sector per part de AXPE?
  • R: Les àrees d’Indústria i Energia són estratègiques per a AXPE. En aquesta línia hem realitzat un esforç important per a dotar-nos de professionals altament qualificats en elles, la qual cosa ens ha permès crear un porfolio de serveis i una especialització sectorial (en l’àmbit funcional i en el tècnic) rellevant en el mercat. En aquest sentit, estem treballant per a ampliar la tipologia de serveis que prestem als nostres clients actuals i també per a començar a treballar amb organitzacions amb les quals mai havíem tingut activitat en el passat.
  • P: Llavors teniu perspectives que aquestes àrees creixin molt ràpid durant aquest 2018 i s’arribin a consolidar com un pilar fonamental de la companyia.
  • R: Correcte. Les expectatives de creixement per a aquest 2018 són molt altes. Volem augmentar la nostra activitat en aquestes dues àrees i per a això hem desenvolupat un pla ambiciós (però assolible) amb objectius clars i definits i confiem a complir-ho al llarg d’enguany i dels següents.
  • P: Si tot va al ritme esperat, teniu pensat ampliar la plantilla?
  • R: Per descomptat, l’equip de consultors de negoci que tenim actualment és gent molt capacitada i amb moltíssim potencial, però necessitem nous professionals per a donar cobertura a la demanda que tenim actualment.
  • P: Quin tipus de perfils són els que busqueu? Quines qualitats han de posseir les persones que vulguin incorporar-se al vostre equip?
  • R: Busquem a gent proactiva, amb imaginació i moltes ganes de treballar. Que els agradin els nous reptes i que sàpiguen desembolicar-se en entorns dinàmics i exigents. També ens agrada que la nostra gent sigui curiosa i tingui ganes d’aprendre coses noves. A més, ha de ser gent amb grans dots de comunicació, que siguin capaces de sintetitzar conceptes complexos i transmetre’ls de manera senzilla i concisa.
  • P: En l’àrea d’Indústria contáis amb clients de diferents tipus, des del sector de l’automoció fins a serveis professionals o béns de consum, entre molts altres. Quin és vostre target? A quin tipus d’empreses us dirigiu i per què?
  • R: El tipus d’empreses al qual ens dirigim és molt divers: des de grans retailers a grans bufets d’advocats. Com pots veure, dins d’aquesta àrea tractem amb clients molt variats. Diem que és un mercat amb una àmplia fragmentació de clients. Estem posant l’accent principalment a segmentar-los adequadament, de tal forma que siguem capaces de dirigir-nos a cada subsector amb una proposta de valor personalitzada que tingui en compte les seves necessitats.
  • P: Contáis amb clients dins de tots els subsectors relacionats amb Indústria i Energia?
  • R: Sí, ja comptem amb clients en tots els subsectors. No obstant això, tenim un potencial de creixement important, per la qual cosa continuarem treballant per a aconseguir que ens conegui un major nombre de clients. Això només ho podrem aconseguir amb humilitat, ganes i treball dur.
  • P: Quines són les tendències tecnològiques del sector en aquest 2018? Quina d’elles destacaries i per què?
  • R: Algunes de les tendències tecnològiques que pensem que tindran un major impacte en els pròxims anys en les àrees d’Indústria i Energia són “La internet de les coses”, “Analítica avançada de dades (Big Data)”, “Robotización” i “Indústria 4.0 / Utilities 4.0”.
  • En relació amb “Analítica avançada de dades (Big Data)” la gran majoria dels clients ja tenen les seves dades guardades en “Magatzems de dades” (Data Warehouses) però necessiten fer el següent pas; necessiten començar a treure veritable coneixement d’aquestes dades que tenen emmagatzemats i requereixen que això es faci de manera intel·ligent i automàtica.  Els clients ens estan sol·licitant ajuda per a definir l’estratègia, dissenyar l’arquitectura i implementar les plataformes tecnològiques que permeten generar aquest coneixement a partir de les dades de manera automàtica i gestionar tant informació estructurada (la base de dades clàssica) com a informació no estructurada (imatges, dades de xarxes socials, etc.). Orientem a les empreses perquè es converteixin en el que en AXPE cridem una ‘Data Driven Company’, de tal forma que aconsegueixin una versió única de la dada que els ajudi a optimitzar els seus processos i aportar major valor als seus clients.