- El present de les assegurances passa per nous models de negoci i nous actors que requereixen de predicció del comportament humà.
- La plataforma Nyuron té un èxit de fins a un 85% sobre les prediccions de comportament humà.
- La predicció proporciona a les empreses asseguradores un increment de vendes a través d’eines com la venda creuada o cross-selling sobre els clients actuals.
- El cas pilot en el Sector Assegurador, realitzat per AXPE i Nyuron, demostra que aquest Sistema Expert de Predicció del Comportament ajuda al fet que les companyies redueixin costos gràcies a l’estimació del frau dels intermediaris i a la valoració del risc dels assegurats.
Nyuron Synaptics i AXPE Consulting col·laboren com partners estratègics amb un Sistema Expert de Predicció del Comportament, formant així part d’un ecosistema que aprofita els principals valors afegits de cadascuna de les parts.
Totes dues empreses ja han treballat en diferents casos d’èxit, començant aquesta col·laboració en el sector Assegurador. Es preveu que continuïn desenvolupant el Sistema Predictiu en altres Indústries.
Predicció del Comportament: Sistema Expert provat en el sector Segurs
L’aliança entre Nyuron i AXPE, que va començar a l’inici de l’any, ja està prenent forma a través d’un cas pilot en l’àrea d’Assegurances. Amb l’aplicació d’aquest Sistema Expert de Predicció del Comportament, Nyuron i AXPE estan treballant en algunes empreses asseguradores per a reduir el frau entre els intermediaris, així com el risc entre els clients. Gràcies a aquest Sistema Predictiu del Comportament, el frau pot arribar a ser detectat en 85 de cada 100 casos.
Factors que determinen el comportament humà: genètica i experiències passades
Des de Nyuron, sostenen que cada persona és diferent per motius genètics. L’educació i la cultura tenen un pes important en la personalitat, però gran part del comportament humà està condicionat pels gens. Així, enfront de situacions similars, cada individu té una forma diferent de comportar-se. El Sistema Predictiu del Comportament Humà de Nyuron és capaç d’identificar les tendències de conducta de cada persona, aplicant de manera molt innovadora la ciència i els models predictius del comportament. Algunes de les eines que té Nyuron per a recaptar aquesta informació són test, ludificació i Big Data, entre altres. Quants més dades tingui disponibles el Sistema de Predicció del Comportament de Nyuron, major serà la fiabilitat, arribant fins i tot a tenir una validesa predictiva del 85%. Igualment, aquest Sistema de Predicció del Comportament permet detectar el risc de cada client.
Nyuron presenta el Sistema Expert de Predicció del Comportament per a la seva expansió en altres sectors
La startup Nyuron treballa en intel·ligència cognitiva des de l’any 2015. Actualment el sistema que ha desenvolupat aquesta companyia permet reduir la morositat en la concessió de les targetes de crèdit fins a un 17%. Així com en el sector Bancari, Nyuron posseeix una àmplia experiència en el camp Assegurador i en el de Recursos Humans. Per posar un exemple, amb el seu Sistema Expert de Predicció del Comportament Nyuron ha aconseguit modelar tots els riscos laborals considerats per a enquadrar-los dins d’una eina tecnològica de fàcil explotació que ajuda evitar els accidents, millorant així la cultura preventiva de les empreses interessades.
Nyuron compta amb l’aliança de la Càtedra de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de Madrid, així com amb el suport del Col·legi Cardenal Cisneros de Madrid, la Universitat Complutense de Madrid, el Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial i amb el de ‘InnoCámaras’, programa de la Cambra de Comerç d’Espanya.
Fins al moment, Nyuron i AXPE han treballat en conjunt en el sector Segurs. Així mateix, AXPE Consulting també desenvolupa negoci en les àrees de Banca, Telecomunicacions, Administracions Públiques, Indústria i Energia. Així, Juan Gosálvez, CEO Founder de Nyuron i Rodrigo Gutiérrez, Director i Coordinador del projecte en el CDTI (Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial) han acudit a les oficines de AXPE per a presentar a cada unitat de negoci de la companyia aquest Sistema Expert i el seu partenariat estratègic, de tal forma que els clients de AXPE de qualsevol àrea podran beneficiar-se dels avantatges dels serveis de Nyuron.
Sistema Expert de Predicció del Comportament: per què AXPE?
La cultura d’innovació d’AXPE ha estat un dels principals motius pels quals Nyuron ha triat a la companyia com a principal partner estratègic per a desenvolupar i comercialitzar el seu Sistema Expert de Predicció del Comportament. Actualment, AXPE compta amb una unitat específica de NestBusiness dins de l’àrea d’Assegurances, és a dir, un niu de negocis on ajuden a proliferar a altres empreses, com startups. Al seu torn, els Centres Experts de Agile Enterprise o de Transformació Digital contribueixen a aquest efecte.
L’experiència de AXPE en el camp de les Assegurances permet que, a més de conèixer el sector, l’empresa compti amb grans clients de referència. Igualment, la innovació tecnològica en la flexibilitat de l’arquitectura i el desenvolupament en aquest àrea, contribueixen al fet que potencials clients vulguin treballar amb AXPE, convertint-se així en una porta d’entrada a les principals companyies del sector Assegurador.
D’altra banda, la presència internacional d’AXPE, especialment, a Europa i Llatinoamèrica, fan de la companyia el partner perfecte per a donar sortida als serveis de Nyuron.
Conozco la herramienta y la verdad que al principio parece una idea muy interesante, lo que pasa que los resultados no tienen un aval científico que demuestren tales resultados. Desde NYURON afirman que tienen “un éxito de hasta un 85% sobre las predicciones de comportamiento humano” ¿Me podrían enseñar los resultados académicos o estudios en los que se basan para tal afirmación?.
Un saludo
Los resultados tienen el aval científico que nos aportan el Colegio Cardenal Cisneros de la Universidad Complutense de Madrid y ETSI de Telecomunicaciones (Universidad Politécnica de Madrid).
En cuanto a los estudios, son todos los históricos que están guardados en la base de datos documental científica de dicho estamentos y de la propia experiencia asi como los acumulativos de nuestros clientes. Dependiendo de cada caso, y efectivamente, como siempre decimos “según entornos”, puede llegarse a un nivel del 85% de predicción, o superior. ¿Cómo sacamos este resultado? De la fiabilidad de la captura, su integración en los modelos de perfilación (teóricos o screening), de cómo tratamos los datos (IA y algoritmo) y del feedback que obtenemos de las experiencias comerciales con las que se va a ajustando toda la tecnología.
Saber el porcentaje de predicción de un modelo no es una tarea sencilla, pero tampoco es un imposible, desde luego. No hay más que bucear algo en este sector para saber que así es como se trabaja, conociendo la fiabilidad de la representación de la personalidad y la fiabilidad del modelo que aplicas para mapear, identificar o atrapar aquello que deseas (comportamiento fraudulento, tendencia al riesgo…).
Muchas gracias por tu interés. Saludos.