Consultoria

Des d’AXPE ajudem als nostres clients en els seus processos de transformació digital. La nostra aproximació a la consultoria és pragmàtica, progressiva i realista. Té per objectiu diagnosticar i definir actuacions a través d’aquests serveis de consultoria especialitzada. De forma complementària, acompanyem i ajudem als nostres clients en la implantació d’aquestes solucions tecnològiques. Les nostres línies d’activitat s’estructuren en quatre camps complementaris.

Redisseny i millora de processos

Com a empresa consultora que som, vam identificar canvis o millores aplicables en els procés de negoci per aconseguir augmentar l’eficiència de cada client. La nostra forma de treballar segueix la metodologia Lean Six-Sigma [enllaç no follow], eina que millora la velocitat i efectivitat dels procés, redueix els costos i millora la comunicació entre les parts implicades.

Quines són les característiques necessàries per abordar una millora de processos?

  • Existeixen processos en els quals l’organització reconeix un problema pel qual requereix serveis de consultoria IT

  • Es detecten els elements potencials de millora durant el procés de consultoria.

  • Es generen dades susceptibles de ser mesurats i tractats per millorar els resultats.

A AXPE disposem de la capacitat per aplicar totes les fases de la metodologia d’un procés complet de consultoria de negocis. També comptem amb l’experiència necessària per dissenyar plans d’implantació assimilables i oferim acompanyament durant cadascuna de les fases per garantir l’èxit.

Gestió de projectes

Oferim ajuda en la gestió de l’cicle de vida de projectes en qualsevol de les seves fases. A través de la metodologia plantejada per PMI (Project Management Institute) aportem el coneixement i l’experiència necessaris per assegurar l’èxit de qualsevol projecte, ja sigui IT o de negoci. Per tant, entre les nostres solucions també està de la consultoria de recursos humans.

El nostre grau d’intervenció en els projectes defineix diferents tipus de serveis de consultoria empresarial:

  • Oficines de programes. Estandarditzen els processos de gestió de projectes, donen suport als caps de projecte, i reporten l’estatus amb visió global.

  • Oficines de programes i projectes. Estenen el concepte d’oficina de programa abastant també la gestió dels projectes.

  • Oficines de programes i projectes esteses. Afegeixen serveis addicionals de control de qualitat de procés de producte sobre l’objecte dels projectes.

Govern IT i alineació de sistemes i negoci

COBIT (Control Objectives for Information and Related Technologies) és un model ideal que permet comprendre els diferents conceptes involucrats en el govern de les tecnologies de la informació.

Des d’aquest punt de vista, oferim una aproximació pragmàtica a el govern IT a les següents àrees:

  • Selecció i seguiment d’iniciatives TI per millorar les necessitats de negoci.

  • Selecció, adaptació, implantació i seguiment de pràctiques ITIL o CMMi.

Implantació de models àgils com integració contínua o DevOps.

Analítica avançada de dades

Sabem l’important que és per a qualsevol negoci aprofitar el valor de les dades i la informació. Amb aquesta premissa en ment, combinem la nostra experiència de negoci amb les tècniques de mineria i anàlisi de dades més avançades per transformar qualsevol font de dades en les decisions més valuoses dels nostres clients.

Els nostres serveis d’anàlisi de dades abasten diferents àmbits:

  • Comportament de clients.

  • Generació d’indicadors de rendiment (KPI ‘s).

  • Dades d’operacions, vendes o recursos humans.

Des d’AXPE ajudem als nostres clients en els seus processos de transformació digital. La nostra aproximació a la consultoria és pragmàtica, progressiva i realista. Té per objectiu diagnosticar i definir actuacions a través d’aquests serveis de consultoria especialitzada. De forma complementària, acompanyem i ajudem als nostres clients en la implantació d’aquestes solucions tecnològiques. Les nostres línies d’activitat s’estructuren en quatre camps complementaris.

Redisseny i millora de processos

Com a empresa consultora que som, vam identificar canvis o millores aplicables en els procés de negoci per aconseguir augmentar l’eficiència de cada client. La nostra forma de treballar segueix la metodologia Lean Six-Sigma [enllaç no follow], eina que millora la velocitat i efectivitat dels procés, redueix els costos i millora la comunicació entre les parts implicades.

Quines són les característiques necessàries per abordar una millora de processos?

  • Es detecten els elements potencials de millora durant el procés de consultoria.

  • Es detecten els elements potencials de millora durant el procés de consultoria.

  • Es generen dades susceptibles de ser mesurats i tractats per millorar els resultats.

A AXPE disposem de la capacitat per aplicar totes les fases de la metodologia d’un procés complet de consultoria de negocis. També comptem amb l’experiència necessària per dissenyar plans d’implantació assimilables i oferim acompanyament durant cadascuna de les fases per garantir l’èxit.

Gestió de projectes

Oferim ajuda en la gestió de l’cicle de vida de projectes en qualsevol de les seves fases. A través de la metodologia plantejada per PMI (Project Management Institute) aportem el coneixement i l’experiència necessaris per assegurar l’èxit de qualsevol projecte, ja sigui IT o de negoci. Per tant, entre les nostres solucions també està de la consultoria de recursos humans.

El nostre grau d’intervenció en els projectes defineix diferents tipus de serveis de consultoria empresarial:

  • Oficines de programes. Estandarditzen els processos de gestió de projectes, donen suport als caps de projecte, i reporten l’estatus amb visió global.

  • Oficines de programes i projectes. Estenen el concepte d’oficina de programa abastant també la gestió dels projectes.

  • Oficines de programes i projectes esteses. Afegeixen serveis addicionals de control de qualitat de procés de producte sobre l’objecte dels projectes.

Govern IT i alineació de sistemes i negoci

COBIT (Control Objectives for Information and Related Technologies) és un model ideal que permet comprendre els diferents conceptes involucrats en el govern de les tecnologies de la informació.

Des d’aquest punt de vista, oferim una aproximació pragmàtica a el govern IT a les següents àrees:

  • Selecció i seguiment d’iniciatives TI per millorar les necessitats de negoci.

  • Selecció, adaptació, implantació i seguiment de pràctiques ITIL o CMMi.

Implantació de models àgils com integració contínua o DevOps.

Analítica avançada de dades

Sabem l’important que és per a qualsevol negoci aprofitar el valor de les dades i la informació. Amb aquesta premissa en ment, combinem la nostra experiència de negoci amb les tècniques de mineria i anàlisi de dades més avançades per transformar qualsevol font de dades en les decisions més valuoses dels nostres clients.

Els nostres serveis d’anàlisi de dades abasten diferents àmbits:

  • Comportament de clients.

  • Generació d’indicadors de rendiment (KPI ‘s).

  • Dades d’operacions, vendes o recursos humans.